En början

På nåt som antagligen kommer dö inom en snar framtid. Eller inte alls.

En bloggjävel om gubbspel, och inte bara en massa löjligt 40k, utan kanske annat med. I första hand hoppas jag kunna underhålla min vänner, som på grund av olika anledningar inte kan blidka sitt gubbspelssug. I andra hand tänkte jag uppdatera mina olika projekt här så att jag kanske slapp posta överallt på internet. Och så kan folk hänga med lite vad som händer med de olika grejerna som är på gång.

Jag startade bloggen framförallt för två kamrater som inte alls kan spela eller pilla med gubbspel. Kanske för att de inte äger en enda tennfigur utöver lite strögubbar i föräldrarhemmets vind, men mest för att de inte har tiden för det här alls. Jag vill göra dem sugna igen, väcka passionen och boka in ett datum i framtiden där vi rullar tärning, dricker oss mer än salongsberusade och sitter och talar om tårdrypande mans-saker som man bara kan prata om när man är mellan salongsberusad och blindfull.

Kommentera

