Bloggen är inte död!

Den tog däremot en ofrivillig paus medans jag fick ta hand om det riktiga livet i tre veckor.
Man kan summera det med stressmålning av Demoner (de ska fotas och läggas upp här såklart!), trevligt gubbspel i Sveriges tristaste stad samt arbete, arbete och extra-arbete… Och nu, som mos på kakan, har resten av min familj den härliga vinterkräksjukan. Så medans jag agerar lite kräk- och gråtvakt åt min dotter så kan jag likaväl göra en smärre uppdatering!
Först och främst så jobbar jag fortfarande på att få fler att skriva här, det har gått sådär hitills, men det kommer med lite tur ett par spelintroduktioner, armépresentationer, gubbrecensioner och allmän text innan året tar slut. Det vore trist ifall det här projektet rinner ut i sanden innan det ens har börjat.

Nog om den biten och nu till anledningen till varför jag uppdaterar bloggen!
Många av er gubbspelare har antagligen koll på det mesta när det kommer till gubbspelresurser på nätet. Men, jag tror att många har missat den lite halvintressanta publikationen av Irregular Magazine.
Det är en tidning som görs helt utan kommersiella intressen och alla som vill får skicka in en artikel som oftast kommer med. Kanske kunde man önska en självsanering, men med tanke på folks ovilja att dela med sig och framför allt, att bidra med något så kan man ha lite lätt överseende med den biten.
Tidningen är en blandning av gubbspel (den större spelen samt lite mixade smågrejer), tutorials, rollspel, noveller (jag kan inte rekommendera någon att läsa dem. Eller jo, om man gillar vampyrromaner kanske…) och intervjuer.
Den har en relativt stabil utgivningstakt och är ganska så perfekt att scrolla igenom om man är uttråkad eller jobbar kommunalt. Man kan inte säga att den är perfekt formgiven, kanske är den till och med lite klantigt designad och planerad, men det är inget man stör sig på. Om man nu inte är allergisk mot två-spaltliga sidor. För det är standard i den här tidningen!

Men länken då?
Här kommer den.
Och skulle ni tycka att det är en grymt tidning så får ni gärna höra av er till dem och berätta det. Sånt uppskattas.

Kommentera

