Mimarjävel

Så äntligen har jag målat färdigt en gubbe igen!
Kan inte säga att jag är helt nöjd med resultatet och att jag kanske hade lite för stora förhoppningar om min egna förmåga. Och att man kan dra en lärdom av att inte måla raka linjer när man precis druckit två dubbla espressos…
Figuren som sådan är från Hasslefree, men, den är faktiskt ganska dåligt skulpterad. Det är inte Kev White utan en annan tjomme som gjorde den som en del av en tävling. Tyvärr är modellen ganska tvådimensionell, detta gäller framförallt ansiktet som ser ut att vara ihoppressat likt en nyfödd. Lite avtändande för målarinspirationen helt enkelt.
Det hela blir inte bättre av att detaljerna på vissa ställen är icke-existerande.
Nu ska man inte tolka detta som att jag är jättebesviken över figuren, för det är jag verkligen inte. Tvärtom, jag är jättenöjd över att någon gör zombiemimare. Kommer att passa perfekt med tengu models zombieclowner!

Nåt har för övrigt hänt med min Devlan Mud. Vissa figurer ser ut att ha blivit ollade något kopiöst efter att jag har slängt på blasken. Kanske att ett lager mattlack kan avhjälpa lite?

Tillverkare: Hasslefree Miniatures
Skulptör: Ari

Lämna gärna kommentarer!
Fler bilder kommer upp i helgen när baserna torkat färdigt.

Kommentera

