Gubbspel Galore II

Sådär, äntligen börjar tåget rulla!
Skulptören är aktiverad (Paul Hicks), lokalen är bokad (Redbergsskolan i Göteborg), Ekonomin är delvis ordnad (Sverok m.m) och det känns faktiskt rätt bra.
Jag tvivlar att någon av er som läser bloggen har missat hela arrangemanget, men jag vill självklart se till att flera av er dyker upp, eller i alla fall anmäler er då platserna är sjukt begränsade (120 spelare och 30 arrangörer så att det hela tiden är fyra personer som spelar nåt spel).

Vad ska man då spela? Utbudet är väldigt stort, och växer hela tiden. Sugen på Western? Då kanske lite Guld och Bly eller Bonnie Blue kan stilla ditt behov. Lite skräckintresserad? Nosferatu lär stilla ditt begär. Sugen på allmänt pang-pang och kaos? Kellys Hjältar lär kunna göra allt för att blidka ditt sjukliga intresse för nazistguld och stridsvagnar. Tänder du på svärd och spetsiga öron? Confrontation-turneringen, Warlords samt lite Song of Blades and Heroes lär kunna ta dig till sjunde himlen snabbare än någon säger ”Jag tycker att Sagan om Ringen-filmerna är…”. Fast känner du egentligen att första veckan i september är den sista riktiga sommarhelgen och att du egentligen vill hänga nere i skåne och fånga de sista solstrålarna? Då lär Hjärnor! kunna få dig på andra tankar. Om nu allt detta inte lockar dig så kanske Isla Muerta kan? Eller Vikings vs Owl Bears? Eller nåt av de andra spelen.
Jag glömde nämna att Goblin Games kommer vara på plats och sponsra lite. Att vi kommer ha en målartävling som vi hoppas ger deltagarna inspiration att göra egna grejer. Och självklart, Best in Show-priser!

Detta är ett sjukt spännande projekt, och ska jag vara helt ärlig, antagligen den sista gången någonsin jag gör det. Om jag nu inte får för mig nåt annat nästa år.

Jag hoppas verkligen att jag ser så många av er där som möjligt!

Så vad väntar ni på? Anmäl er nu på http://galoregbg.wordpress.com

Kommentera

