Dags att damma av den här skiten igen!

Så, då kom man äntligen igång, igen.

Jag har ett nytt projekt (duh!) och tänkte posta det här. Men det orkar jag inte just nu.

Istället vill jag slå ett slag för ett flertal Kickstarter-projekt som är på gång. En del väldigt konstiga, andra lite speciella och vissa helt fantastiskt värda pengarna.
Ta länkarna nedan, drick en kaffe och så kommer jag förhoppningsvis utannonsera mitt senaste projekt snart. Och även de nya förändringar som är på gång med bloggen med!

That motherfucking Crazy deal!
Reaper Miniatures har bestämt sig för att de allt ska ta och göra om stora delar av deras produktion till nån variant av kinaplast möter Citadel Failcast.
Jag har personligen inte haft möjligheten att testa en enda ny figur. Men de som gjort det säger att det är förvånansvärt bra och inte några stora skillnader alls från de gamla klassiska tennlegeringarna.
Den stora och intressanta skillnaden mellan GW’s failcast och Reapers Bones (och till viss del PP’s latexplastrefusering) är priset. Priserna kommer att sänkas på flertalet produkter, och det är ju helt bananas i sammanhanget.
Jag är så galet sugen på att slänga in 125 dollar på Vampire-Nivån. 197 gubbar för 800 riksdaler kan anses vara ett jävla klipp faktiskt!
Svårt att ta in hur mycket figuer det är? Här följer en bild:

This is a summary of all currently unlocked rewards included with your Vampire pledge.

Här är länken till Reapers Kickstarter.

Jag personligen är sjukt bitter över jag missade pledgen till Zombicide. Inte för att reglerna verkar vara bra alls. Men det är från en del av grundarna av Rackham (världens bästa företag bla bla bla), och figurerna höll en riktigt hög klass. Dessutom fick man återigen hur mycket som helst för en spottstyver.
Zombicide Kickstarter.

Jag hade en lite postapokalyptisk episod i våras där jag fick för mig att köpa en massa figurer och köra nåt Cursed Earth-aktigt med möjlighet att t ex köra det som Mad Max, eller nåt helt annat. Lyckligtvis så hann jag inte så långt, även om projektet fortfarande vibrerar i mitt inre och när jag får syn på Wreck Age blir jag alltid lite sugen att börja köpa saker igen. Wreck Age är ett helt nytt projekt från ett par amerikaner. De delade bland annat ut en freebie-figur under detta års Adepticon. En figur som jag fortfarande väntar på att få…
Oavsett så har de i alla fall en intressant bakgrund och sånt är nästan alltid mest viktigast när man väljer spel. Eller ja, riktigt fula figurer kan ju ha en hur intressant bakgrund som helst, det ser ju bara ut som skit ändå. Men Wreck Age backar upp sina bakgrund med riktigt trevliga figurer. Det är dock det klassiska läget med snygga figuer och dyra priser. Vilket gör att jag tyvärr tror att det går åt helvete. Precis som med alla andra balla nystartade projekt.

http://wreck-age.net/

Kickstarter Wreck Age.

Och till slut. En av mina absoluta favoritskulptörer Tre Manor (Red Box Games, Reaper) har bestämt sig för att skulptera Old School Chaos Warriors. Eller ja, hans tolkning av dem i alla fall. Riktigt fina och charmiga på Tre Manor-sättet. Ha koll på att han är världsmästare på att hålla sig till skalan lik Kev White (Hasslefree Miniatures), så det finns risk att du står där gråtilsken när du försöker matcha figurerna med dina lite modernare GW-modeller.

Red Box Games Helsvakts

Det här med att kickstarta sina olika projekt är verkligen en fantastiskt trevlig idé för hobbyn. Helt plötsligt kan de intresserade se vad som är på gång, och faktiskt vara villiga att betala för det direkt. Jag tror t ex att intressanta projekt som Blackwater Gulch, Mike McVevy’s Sedition Wars och många fler hade haft svårigheter att nå ut på samma sätt.

Comments
One Response to “Dags att damma av den här skiten igen!”

Kommentera

